Pucon > Curico - Reisverslag uit Curicó, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Pucon > Curico - Reisverslag uit Curicó, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Pucon > Curico

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

15 Februari 2009 | Chili, Curicó

Vandaag staat een reisdag op het programma. We rijden van Pucon naar Curico. Met als doel de Central Valley van Chili bereiken waar de mooie wijngaarden liggen.

Gisteravond kwamen we op de kamer en toen stond er een fles Chileense champagne en bonbons klaar. Wij keken elkaar aan...jij?... jij? Maar dit hadden we allebei niet geregeld. Het bleek een cadeautje van het huis te zijn. Ze wisten dat ik zwanger was, maar blijkbaar drinken ze hier in Chili dan gewoon. Toch superaardig en ik heb natuurlijk meegeproost!

Vanochtend nog even inkopen gedaan bij de supermarkt. Staat daar een man jonge Queenies te verkopen! Pups van vier weken oud! Veel te jong om uit het nest gehaald te worden maar zo schattig! Ik heb nog even getwijfeld...... ;)

De weg naar Curico is prima en de uitzichten zijn mooi. We zappen steeds van radiozender naar zender om Engelstalige muziek te vinden. Spaanse salsa muziek is namelijk eventjes leuk..... We laten ´m staan bij een nummer van Phillie... Komt erna een Nederlandstalig nummer..... Wij kijken elkaar aaan.... horen we dit goed? En wat voor één.... Ome Henk met ´Neem een ander in de maling (Barbie-girl)´!! We kwamen echt niet meer bij van het lachen... Dat is toch bizar?! Vervolgens alleen nog maar Spaanse muziek op deze zender.

Aan het einde van de dag komen we in Curico aan. De hele stad lijkt wel uitgestorven.... Duidelijk geen toeristenstad, maar wel een goede uitvalsbasis voor morgen: dan gaan we wijnhuis Torres bezoeken!

• 17 Februari 2009 - 14:33

Ludo:

Wat geweldig zeg! Morgen naar Torres.... Zal wel zwaar voor je worden! ;) Vlakbij moet ook Montes liggen volgens mij. Volgens de boeken moet dat ook zeker een bezoek waard zijn en produceren ze de betere wijnen van Chili! :)

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008