Villarrica NP - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Villarrica NP - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Villarrica NP

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

14 Februari 2009 | Chili, Pucón

Vandaag gaan we een tweede poging wagen de Villarrica vulkaan te zien. Gisteren zijn we naar het NP gereden maar toen lag de vulkaan in de wolken en was er niks te zien en zijn we doorgereden naar Huerquehue NP.
Vandaag hebben we meer geluk. Het is een stralende dag, veel zon en een helderblauwe hemel.

Via een gravelweg komen we aan bij de ingang van het National Park. Van daaruit is het nog 9 kilometer rijden over een zeer slechte zand-rotsweg. Je zou hier eigenlijk een 4-wheel-drive moeten hebben. Maja, we moeten het doen met onze Toyata Yaris en die heeft het er maar zwaar mee..... Berg op over zo´n slechte weg, kost ´m veel moeite. We moeten de airco uitzetten om het eindpunt te kunnen bereiken.

Dan staan we aan de voet van de meest actieve vulkaan van Chili..... Wowwwww!!!!!!!! Villarrica is voortdurend actief en dat is duidelijk te zien. Er komt telkens rook uit de krater. De activiteit varieert. Als er sprake is van grote activiteit dan zie je ´s nachts een oranje gloed uit de krater komen die je vanaf de grond kunt waarnemen. Ook spuwt ie regelmatig lava uit. Wat een natuurfenomeen!

Als je in de krater kijkt zie je magma stromen. Eigenlijk wilden we naar de krater toe klimmen, dat is een hike van zeven uur. Maar navraag leerde ons dat dit niet toegestaan is voor zwangeren vanwege de hoogte (bijna 3000 meter). Jammer, maar vanaf hier (1500 meter) is ie ook al ontzettend indrukwekkend! En de zwaveldampen zijn hier al heel goed te ruiken... bah!

Als we terugkomen in Pucon is het nog steeds geweldig weer. Alle Chilenen zijn naar het strand aan het meer gegaan. Goed idee! Dus wij kleden ons snel om en vertrekken richting het strand waar we heerlijke bedden en een parasol huren bij een strandtent met lounge-muziek. Vervolgens nog een verse ananas-frambozen cocktail erbij en ons hoor je niet klagen ;).

• 16 Februari 2009 - 07:02

Paul:

Dat Pucon begint steeds beter te klinken :-) ik ben jaloers...! x

• 16 Februari 2009 - 11:34

Danielle.:

So, wat gaaf zeg die vulkaan! En die weg, niet normaal, maar wel een belevenis!
    Geniet nog lekker!

Gr. Daan.

• 17 Februari 2009 - 06:53

Ludo En Hermieke:

Heeey!
    Wat goed om te horen en te zien dat jullie het zo goed maken!! Geniet er nog van... Wel heel sneu om te horen van Queenie... :(

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008