Cerro San Cristobal - Reisverslag uit , van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Cerro San Cristobal - Reisverslag uit , van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Cerro San Cristobal

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

01 Maart 2009 | ,

Vandaag hebben we nader kennis gemaakt met Santiago. Gisteren was een regendag die we met veel pleizer hebben doorgebracht in de grootste shoppingmall van Santiago: Auroca Centro. Een hartstikke luxe, ruimopgezet complex aan de rand van Santiago. Voor de Chilenen zelf is dit een geliefd uitje. Het complex bevat ook ontelbaar veel restaurantjes en cafes. Er hangt een gezellige en relaxte sfeer.

Vandaag schijnt de zon weer volop en gaan we naar Cerro San Cristobal. Dat is een heuvel van 800 meter hoog in het midden van Santiago. Boven op die berg staat een groot wit beeld van de heilige maagd Maria. Het is een soort van bedevaartsoord.
Je kunt de berg te voet beklimmen. Maar de meest populaire manier is het gebruik van de Funicular. Dat is een soort van kabelbaan-treintje, dat stamt uit 1923. Enigszins gammel..... maar wel leuk!

Het uitzicht boven op de berg is prachtig! Je kijkt uit over heel Santiago. Je ziet de stad aan alle kanten omringt door de Andes, een machtig gezicht! Door alle regen van de dag ervoor was ook de lucht weer schoon van smog (nou ja, voor zover mogelijk dan...) dus we hadden een optimaal panaroma!

Maria van de onbevlekte ontvangenis staat er tussen alle drukte onverstoorbaar en sereen bij.

• 02 Maart 2009 - 15:44

Harry En Marian:

Maria is wel verschillende keren in beeld geweest op deze reis!
    Wordt het dan toch een meisje? Mooi, dat uitzichtover de stad..
    En dat shoppen in Helmond/Eindhoven zal wel tegenvallen straks!
    Nogmaals goeie reis en tot morgen!
    Liefs, Harry en Marian

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008