Huerquehue NP - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Huerquehue NP - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Huerquehue NP

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

13 Februari 2009 | Chili, Pucón

Vandaag gaan we Huerquehue NP bezoeken. Enkele jaren geleden was het bijna niet mogelijk dit park te bezoken vanwege de bereikbaarheid. Nu kunnen we de ingang bereiken via een slechte gravelweg.
Dit National Park staat bekend om zijn mooie bos, watervallen en meren. De ´tres lagos hike´ schijnt de mooiste hike te zijn uit het park en die gaan we vandaag dan ook doen. Volgens de hikinggids is deze wandeling voor gevorderden en wij denken dat ook te zijn.... ;)
Hmmm.... het valt niet mee... het is stevig klimmen. En alleen maar klimmen.... Ik begin me steeds zwangerder te voelen... Er is ondertussen ook al duidelijk een buik zichtbaar. Ik zag op internet dat ons kindje van hoofd tot stuit al 20 centimeter groot is. Net zo groot al als onze lonely planet! Tja, en dat moet ook allemaal mee naar boven....

De omgeving is werkelijk schitterend! We starten aan een mooi meer en hiken vervolgens een heel stuk door bos met hele oude bomen (Alerce), ook wel de Sequoia van Zuid-Amerika genoemd. Wat een sfeer hangt hier........ het valt bijna niet te beschrijven.... het is sprookjesachtig.... mystiek...... Ongelofelijk bijzonder en mooi! We eindigen onze hike bij een waterval alvorens dezelfde weg terug te nemen. Dit keer afdalen... tja dat gaat een stuk makkelijker en dan hebben we nog meer oog voor de prachtige omgeving.
Het is een zware wandeling maar echt alle moeite waard!

• 16 Februari 2009 - 07:01

Paul:

Hebben jullie eigenlijk een stappenteller of zo meegenomen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel jullie nu inmiddels wel niet gewandeld/gehiked hebben. Het ziet er in elk geval lekker groen en gezond en toch ook zonnig uit!
    x

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008