Valdivia - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Valdivia - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Valdivia

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

09 Februari 2009 | Chili, Valdivia

Gisteren zijn we met de bus aangekomen in Valdivia vanuit Castro. We hebben hier een fijne Cabana gevonden, een klein huisje met eigen keukentje. Heerlijk hoor om weer een keer zelf te koken! Eindelijk groenten want dat kennen ze in de Chileense keuken niet.

Tijdens de busreis van zeven uur zagen we het landschap langzaamaan veranderen. Van veel bergen met sneeuw naar een meer mediterraan landschap met groen-gele glooiende heuvels en cipressen. Ook gaat de zon steeds meer schijnen.... Hmmm... dit gaat de goede kant op. Aangekomen in Valdivia blijken de dikke vesten de rugzak in te kunnen en de korte broeken eruit. Ruim 25 graden!! Bueno!

Wat ik trouwens steeds vergeet te zeggen.... Wij vinden het helemaal super hoeveel mensen onze weblog lezen en een bericht voor ons achterlaten. Op dit moment is de weblog al 4300 keer bekeken. Hartstikke vaak! Helaas kunnen we niet zien wie er allemaal kijkt, dus laat gerust een berichtje achter!! Het is leuk om via deze weblog contact te houden met het thuisfront. Maar ook om te vertellen wat we allemaal meemaken. Dat lukt thuis natuurlijk nooit meer. Bovendien hoeven jullie nu niet meer al die honderden foto´s door te werken bij ons thuis ;). Dus bij deze: alle trouwe lezers bedankt!

Valdivia is een erg leuke studentenstad. Er hangt hier een gezellig en relaxed sfeertje. We hebben zojuist in jurk en korte broek op het terras gezeten en genoten van de studentenbandjes en een heerlijke verse fruitcocktail.

Valdivia heeft een vaste vismarkt. Deze ligt aan de Rio Valdivia en hierin zitten zeeleeuwen. Die hebben hier hun vaste plek en liggen lui te wachten op afvalrestjes van de vismarkt. Die krijgen ze volop en dat zorgt voor veel bekijks.

Vanmiddag gaan we een auto proberen te huren voor de komende week om vanaf hier richting het noorden te rijden. Daar liggen nog een aantal mooie NP´s die we graag willen bezoeken.

Hasta Luego!

• 09 Februari 2009 - 19:16

Lucette:

Hé hallo allebei.
    Wat een fantastische vakantie. Ik geniet regelmatig volop van de mooie foto's. Ben helemaal onder de indruk van de gletsjers en zou ook absoluut staan te wachten met mijn verrekijker tot ik een Condor zou zien. En wat krijg je een mooie buik Christel (en Tom misschien ook wel van al dat lekkere eten.) Goed gepland om nu meer te kunnen genieten van de zon en glooiende heuvels in plaats van de zware hikes. Geniet vooral lekker door. gr Lucette

• 09 Februari 2009 - 20:41

Paul:

Wow zus, op deze foto kun je dus wel goed zien dat je zwanger bent, helemaal top!!
    Have fun met het stadse gevoel en het betere weer...
    Kus!!

• 09 Februari 2009 - 22:32

Els En George:

Dat ziet er heel goed uit. Chico geeft zich gewonnnen.

• 10 Februari 2009 - 07:09

Igor:

Typisch dat ze geen groenten eten. Hebben jullie al ontdekt waar ze hun vitaminen dan vandaan halen? Misschien is heel die groenten-cult bij ons wel overdreven. ha ha!

• 10 Februari 2009 - 09:00

Frans Martens:

Op jullie verzoek; ik volg jullie reis ook en met heel veel plezier!
    Tom: niet zo serieus kijken op de foto's!
    Nog heel veel plezier samen en proficiat met de zwangerschap!
    Groeten uit Bakel!
    Frans

• 10 Februari 2009 - 09:47

Doetie En Annie:

wat een onderneming. christel gaat alles goed met de zwangerschap? passen jullie wel goed op jullie zelf? leuk om jullie te volgen op jullie reis liefs

• 10 Februari 2009 - 11:16

Astrid:

Aan de laatste foto te zien zal ik maar gauw met breien beginnen, gezien mijn breikunsten ben ik waarschijnlijk tot jullie opluchting al te laat.
    Dikke zoen

• 10 Februari 2009 - 12:13

Cocky En Ad:

Hoi christel en tom,

Geniet lekker van het warme weer, veel groeten vanuit een storm - en regenachtig holland.

• 10 Februari 2009 - 15:39

Twan En Marieke:

mooi buikje, chris!

• 10 Februari 2009 - 21:33

ILSE!:

Yo, ben ik weer, veel te lang geleden ;-) Maar lees trouw jullie verhalen. Super! Ga weer ff een mailtje sturen! KUSSIES

• 11 Februari 2009 - 10:29

Jonneke:

Hoi Christel en Tom, Het klinkt allemaal geweldig, wat jullie meemaken. Geniet ervan want voordat je het weet zit je weer thuis in je oude ritme. Het is hier bij verwerving overigens nog steeds leuk hoor;) en nieuwe roerganger Ad heeft er zin in. Dus er wacht je een warm welkom hoor Christel! Maar nu nog lekker genieten van de reis en je zwangerschap! groetjes,
    Jonneke

• 11 Februari 2009 - 11:14

Michiel:

Chilipepertjes valt dat niet onder groenten?

• 11 Februari 2009 - 14:13

Daan:

Woow, wat heb je al een mooi buikje!
    En wat zal dat geweldig zijn om lekker ook even van de zon te kunnen genieten!

Veel groetjes Daan.

PS. zo makkelijk komen jullie er niet vanaf, we willen als jullie terug zijn nog steeds alle foto's zien en verhalen horen!

• 11 Februari 2009 - 20:27

Anita:

Hoi lieve Christel & Tom,
    ik snap heus dat jullie het erg leuk hebben daar op het moment in Valdivia en streken, maar.......... wordt het niet tijd dat jullie terug komen? Hier is zoveel moois te beleven. Heus! zo heb ik b.v. afgelopen zondag een kleindochter gekregen. Faye is de naam. Prachtig kindje! Ik zie dat jij Christel ook al een klein bescheiden buikje krijgt. Pas je goed op jullie? Heel veel liefs en blijf genieten. (maar ik mis jullie wél) xxx Anita