Chiloé National Park - Reisverslag uit Cucao, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Chiloé National Park - Reisverslag uit Cucao, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Chiloé National Park

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

07 Februari 2009 | Chili, Cucao

Vandaag gaan we naar het National park van het eiland Chiloé. Na een busrit van anderhalf uur komen we aan bij de ingang. Daar blijkt dat er weinig trails zijn binnen dit park. Het is erg dicht begroeid en daardoor niet toegankelijk. Ze hebben één trail uitgekapt en met bruggetjes begaanbaar gemaakt. Dit is echter een korte trail maar blijkt erg mooi te zijn! De andere trail loopt langs de kustlijn grotendeels over het strand.

We gaan allereerst voor de korte trail de Tepual genaamd. Dit is een mooie route die ons dwars door de bijzondere begroeiing van Chiloé NP voert. Er staan hier veel Tepu- bomen. Deze bijzondere boomsoort zoekt onderling contact met elkaar en maken verbindingen, een soort van natuurlijk bruggen. Om hier te kunnen lopen, hebben ze bruggetjes moeten aanleggen over deze verbindingen heen. In Chiloé NP bevinden zich 110 verschillende vogelsoorten waarvan wij er slechts enkele te zien krijgen.
Chiloénen hebben een rijke spirituele cultuur. Deze is gebaseerd op mythologie, hekserij, geesten en bosgnomen. Chiloénen zijn erg bijgelovig. Als je in het NP een bepaalde vogelsoort rechts van je hoort fluiten dan heb je veel geluk en voorspoed maar owee als dezelfde vogel links van je fluit.... Wij hebben ze van alle kanten horen fluiten :).

Vervolgens hebben we de strandtrail gelopen. Althans een gedeelte daarvan..... Chiloé staat bekend als een mistig en regenachtig eiland. daarom is het ook zo mooi groen. Nou vandaag is er geen mist of regen te zien, het is een stralendblauwe lucht met een prachtige zon! Als we aankomen bij de stille oceaan kunnen we dan ook niks anders dan genieten van het mooie weer. We zoeken een mooi duinpannetje op met uitzicht over de Pacific en zijn vooral heel lui............
Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten met een fikse strandwandeling langs de Pacific. Waar we onderweg tot onze verbazing nog koeien tegenkwamen. In het NP woont nog een traditioneel volk die leven voornamelijk van visvangst maar hebben dus ook wat koeien en paarden. Een raar gezicht hoor.... zo´n koe midden op het strand!
Al bij al een heerlijke dag!

• 10 Februari 2009 - 07:11

Igor:

Zou zo'n koe van het zonnen ook zonnemelk gaan produceren?

Gave foto's hoor! En Paul merkte het al op: je krijgt een mooi buikje.

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008