Arrivo a Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Arrivo a Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Arrivo a Buenos Aires!

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

07 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!
Na een spannende reis zijn we gearriveerd in Buenos Aires!!!
Zondagnacht om vier uur richting mijn ouders die ons naar Schiphol zouden brengen. Maar eerst kan Tom alles wat hij geleerd had op de slipcursus vorige week in de praktijk brengen. Wat een pak sneeuw lag er!(zie foto) Een mooi gezicht maar een stuk minder mooi om naar Schiphol te rijden, 60km/u op de snelweg schiet niet op natuurlijk. Gelukkig viel het vanaf Utrecht erg mee en waren we nog keurig op tijd. Het vliegtuig ook overigens, maar toen we erin zaten, wilden ze niet vertrekken. Ze zeiden vanwege de barre weersomstandigheden in Madrid. Na een uur zonder berichtgeving wachten in het vliegtuig, gonsten er geluiden van een staking in madrid en dat er geen vluchten van daar uit zouden vertrekken. Hmmmm, we werden steeds onrustiger. Vervolgens bleek er iets mis te zijn met de computer van het vliegtuig. Allerlei monteurs aan boord..... Na ruim twee uur konden we alsnog vertrekken. Alleeen klein probleempje, we hadden in Madrid een overstaptijd van twee ur voor ons vliegtuig naar Buenos Aires. Daar aangekomen, bleek onze aansluiting inderdaad vertrokken. Balen!!! Maar we hadden het geluk dat er een nog een vlucht op buenos aires was, die flink vertraagd was, daar werden we op overgeboekt en toen konden we alsnog rond vier uur ´s middags richting Buenos Aires. Die vlucht verliep prima en we kwamen daar ´s nachts (lokale tijd) om half drie aan.
Zo wat een verschil in temperatuur..... vertrokken in dikke winterjas met een flink pak sneeuw, hier is het ´s nachts 30 graden!!
Toen op zoek naar een betrouwbare taxi. We denken daar ondertussen enig zicht op te hebben. Niet dus! Weer in de verkeerde gestapt die dus geen meter hanteert maar eigen tarieven.... Maar goed het was laat en we wilde graag naar ons hotel dus rijden maar! Gelukkig wist deze man wel de weg en heeft ie ons keurig voor de deur van the Clan House afgeleverd. Een paar uurtjes geslapen en daarna op ontdekkingstocht door Buenos Aires....

• 07 Januari 2009 - 12:11

Broer Paul:

Gelukkig, de schade (van de vertraging) is dus meegevallen. Geniet lekker van de 30 graden aldaar, hier lijkt het wel -30. Tot laterss. Kus en enjoy.

• 07 Januari 2009 - 16:08

Harry En Marian:

Hoi reizigers, alles gelukkig op zijn pootjes terecht gekomen! Wat een temperatuurverschil!
    Hoe is Buenos Aires?
    Het is hier geweldig weer, wandelen in heldere, frisse lucht, héél voorzichtig auto rijden,binnen haard aan en erwtensoep! Geniet verder!
    Kus HaMa

• 07 Januari 2009 - 18:15

Marijn:

Wow, wat een reis... Gelukkig allemaal goed gekomen! Ik wens jullie een super tijd en kijk uit naar de verhalen!

• 07 Januari 2009 - 19:07

Corry Verspaget:

Wij wensen jullie veel plezier op jullie ontdekkingsreis. Wij blijven jullie volgen.

• 07 Januari 2009 - 20:36

Kristel:

Lieve Christel+ & Tom,

wel spannend zo'n heenreis, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. En met Marit en Peter hebben jullie al heerlijk gegeten las ik. Geweldig. Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad. Is goed gegaan, was weer leuk. Maar goed, daar hoeven jullie je natuurlijk niet mee bezig te houden. Geniet samen. Een dikke knuffel ook voor Marit en Peter. Liefs Kristel

• 08 Januari 2009 - 07:59

Anita:

Hola reizigers,

wat een goed begin zeg!
    Maarja, nu zijn jullie er en 30 graden is veeel meer dan wij hier in klein Nederland hebben. Veel plezier jullie twee!!

Veel groetjes en xxx Anita

• 08 Januari 2009 - 08:44

Michiel:

no tengo vista un foto con mucha nieve. habeis ya ponido el foto en el site? Deseo os un viaje bueno con mucho gusto!
    Saludos cordiales,
    Miguelos Kempos

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008