Valdivia > Entre Lagos - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Valdivia > Entre Lagos - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Valdivia > Entre Lagos

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

10 Februari 2009 | Chili, Santiago de Chile

Gisteren hebben we in Valdivia een auto gehuurd voor de komende week. Dit keer een nieuwe Toyota Yaris Sport.
We rijden vanuit Valdivia richting het Zuidoosten naar het Lakes District. We willen graag naar Puyehue National Park, dat ligt tegen de grens met Argentinie ter hoogte van Bariloche.
Onderweg krijgen we het bericht van Queenie. We rijden van de snelweg af en belanden in the middle of nowhere tusen de weilanden. Daar hebben we tweeenhalf uur stilgestaan en kregen we al snel gezelschap van twee andere honden, een moeder met pup. Was voor ons bijzonder... We hebben deze twee zwerfhonden gevoerd met het eten dat we nog bij ons hadden (wat brood en een empanada). Daarna gewacht op bericht van het thuisfront, de honden bleven rustig naast de auto liggen wachten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar een klein dorpje Entre Lagos. Dat ligt prachtig tussen de bergen aan een meer: Lago Puyehue. Hier vinden we al snel een fijne kamer in een schoon hostel. Alleen jammer dat de verwarming niet uit kan. Mijn hobbybob gaat met zakmes in de aanslag aan het klussen. Met als resultaat: knop afgebroken. Tja, dan moet de maestro komen met waterpomptang. Hij begrjpt er niks van, hoe komt die knop zo lam.... tja, wij zouden het ook niet weten... ;)

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008