Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Puerto Montt

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

05 Februari 2009 | Chili, Puerto Montt

Gisteravond hebben we het vliegtuig gepakt van Punta Arenas naar Puerto Montt. Twee uurtjes vliegen in een Boeing 737-200. Het was een k%#- vlucht! De busritjes over gravelwegen waren hier niks bij. Wat een turbulentie! We zaten te schudden in onze stoelen. De landing verliep ook moeizaam vanwege het slechte weer. We waren blij weer vaste grond onder onze voeten te voelen ook al was die dan heeeeel nat! Snel de bus naar het centrum gepakt.

Daar aangekomen stortregende het en hebben we eerst onze regenpakken aangetrokken om vervolgens de tassen in raincovers te stoppen. Het was ondertussen negen uur ´s avonds en al donker vanwege het slechte weer. Op zoek naar een slaapplaats.... Wij reserveren eigenlijk nooit en zoeken altijd terplekke iets uit. Gaat meestal goed.... De eerste plek waar we naartoe liepen lag boven aan een heuvel. Tja, dat is dus balen, want dat zie je niet in de Lonely Planet. Bovenaan gekomen, bleken ze nog één kamer beschikbaar met een eenpersoonsbed. Ze verkochten het wel als tweepersoonskamer, maar als er één persoon naar binnen ging dan paste er geen rugzak meer bij. Dus dat werd het niet. Door naar de volgende, heuvel weer af... het regende steeds harder.. en was ondertussen helemaal donker. Hier doen ze dus niet aan straatverlichting, fijn! Volgende hostel zat ook vol. Toen werden we op straat aangesproken door een meisje die nog wel een mooie kamer wist een paar straten verderop. Wij met haar meegelopen aangezien we niks anders zagen.... dat was dus echt helemaal niks. Te goor om überhaupt een stap binnen te zetten. Maar ja, we moesten nu toch wel snel iets vinden. Toch doen dan? Neu...... dit echt niet! Doorgelopen, weer heuvel op. Hmmm, dat ziet er wel okay uit, naar binnen.... todo ocupado. Balen!! Ik begon me ondertussen enigszins als Maria op kerstavond te voelen...... Na nog een paar straten gehad te hebben, zagen we weer een hostel. En gelukkig.... daar hadden ze een schone kamer beschikbaar!!! Eindelijk! Lekker douchen en slapen!

• 06 Februari 2009 - 07:04

Paul:

Volgens mij ervaar ik een gevoel van even niet jaloers op jullie zijn: regen, donker, geen slaapplaats :-) ben blij dat jullie toch een fijne plek hebben gevonden. Kuss

• 06 Februari 2009 - 08:14

Wilma:

Hallo Christel en Tom,

Jullie avonturen worden steeds leuker. Juweeltjes van verslagen en ik zie jullie al zwoegen.... maar altijd komt er een oplossing! Ja, Christel, moeder Maria op Kerstavond...... het moedergedeelte klopt natuurlijk wel!!!!

Ga vooral zo door en blijf genieten van al dat moois dat op jullie pad komt.
    Liefs,
    Wilma XXX

• 06 Februari 2009 - 11:25

Anny En Pieter:

wat'n pech na regen komt zonneschijn,en hoe was 't met jozef??had hij goed meegezocht!!hopelijk, ondanks alles toch goed geslapen.nou nog veel plezier en tot de volgende keer.groetjes van ons.

• 06 Februari 2009 - 17:46

Peter En Beppie:

Hoi Christel en Tom

Ik heb jullie berichten gelezen en zie dat je het goed naar je zin hebt.

De foto's zijn ook erg leuk die je gemaakt hebt op deze bizondere reis.

Geniet er nog samen van de weken zijn weer zo voorbij.

Groetjes uit Helmond van Peter en Beppie.

• 06 Februari 2009 - 18:40

Riek En Broer:

Hallo Tom en Christel

We hebben je verslag gelezen.Voor geen geld ter wereld doen we jullie na.
    Groetjes

• 07 Februari 2009 - 08:36

Marcel En Astrid:

En wij maar denken dat we vorig jaar in Spanje alles al hadden meegemaakt !!!!!

• 07 Februari 2009 - 20:50

Anita:

Goed zo jongens,
    Wat zullen jullie toch blij zijn met jullie goed getrainde benen hé?
    Ga maar lekker door en laat je niet afleiden door een paar kleine "tegenvallers" haha. Krijgen jullie ondertussen wel goed en genoeg te eten?
    Mis jullie onderhand wel a lot! Kus, Anita

• 08 Februari 2009 - 13:11

Theo En Wilma Relou:

Dag Christel en Tom,
    Al een paar X gekeken op jullie site.Foto's zijn erg indrukwekkend.Dagboek lezen we in fase's.Ook mooie verslagen.Geniet nog van jullie mooie (doe)vakantie!Groetjes Theo en Wilma Relou.

• 08 Februari 2009 - 16:04

Antoine & Daan:

Hee vakantiegangers!

Erg leuk en erg avontuurlijk allemaal zeg! Heel erg leuk geschreven en de foto's zijn ook erg gaaf!

Geniet er nog lekker van!

Gr. Antoine & Daan.

• 09 Februari 2009 - 14:26

Harry En Marian:

Misschien heeft 'Maria Lichtmis' op 2 februari, niet zo lang na kerstavond dus en vlak vóór 5 februari, jullie wel geholpen aan een goede kamer. Wat een verhaal, zeg!
    Hopelijk komende tijd weer meer zon!
    Liefs, Harry en Marian

• 09 Februari 2009 - 16:52

Michel, Jo En Sam:

Hoi Tom en Christel,
    We zien wel dat jullie weer mooie plekjes op deze aarde zien. Hopelijk zal het vinden van slaapplaatsen en het weer beter worden. Geniet er verder van. Tot snel weer.