Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Valparaiso

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

18 Februari 2009 | Chili, Valparaíso

Hola chicos!

We zijn vanochtend na een prima busrit aangekomen in Valparaiso.
Vlaparaiso ligt net boven Santiago aan de kust aan de Pacifische oceaan. Het is echter geen badplaats. Het stadje staat sinds 2003 op de werelderfgoedlijst van Unesco. Dit vanwege het feit dat een gedeelte van de stad gewoon vlak is en de rest tegen achttien steile heuvels is opgebouwd. Om de woningen, restaurantjes etc. op deze heuvels te bereiken zijn er kabelbaantjes. En de oudste stamt uit 1883.

Wij zijn met deze oudste kabelbaan de Cerro Concepcion opgegaan. Poeh.... wat een apparaat....... oud!!!!..... schudden, rammelen, schokken..... Het zou een mooie attractie voor de Efteling zijn, al zou het vanwege veiligheidsvoorschriften meteen afgekeurd worden....we waren allebei blij om boven te zijn. Uiteindelijk zijn we maar naar beneden gelopen ;)

Valpo is oud en verpauperd. Voor veel mensen geeft dat sfeer... Hmmm... ik moet er erg aan wennen... Wat ik wel mooi vind, is dat veel oude muren gedecoreerd zijn met muurschilderingen en graffiti. We zitten in een mooi hostel in een sfeervolle oude woning. Erg mooi ingericht met prachtige schilderijen aan de muur. Ook de kamers zijn mooi en sfeervol ingericht. De eigenaresse en haar vriendin zijn erg aardig en gastvrij. (Leuk detail... ze dachten dat we begin 20 waren, hahaha)

Tja Valparaiso... wat moet ik ervan zeggen. In de Lonely Planet staat: you love it or you hate it. Tja, ik geloof dat wij bij de laatste categorie horen. Wat een oude bocht bij elkaar! Alles is oud en het stinkt werkelijk overal naar pis! Als je je neus dichthoudt en naar de heuvels kijkt met de zon op de gekleurde huisjes dan is het best mooi. Maar na een dag hebben wij het wel gezien en gaan door naar Viña del Mar.

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008