Santiago - Reisverslag uit , van Tom en Christel - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit , van Tom en Christel - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Tom en Christel

28 Februari 2009 | ,

Daar zijn we weer! Gisteren hebben we afscheid genomen van onze heeeerlijke plek in Reñaca. We hebben daar een week lang enorm gerelaxed. Veel gelezen, geslapen, aan het zwembad gelegen en gewoon lekker geluierd. Dat was overigens wel even wennen na het reistempo dat we de zeven weken ervoor hebben gehad. Maar het is goed gelukt om de relaxstand te vinden.

Gisteren hebben we de bus naar Santiago gepakt. Dit verliep allemaal erg voorspoedig en aan het einde van de middag kwamen we aan in ons hostel. Hmmmmmm.... dat is wel weer even wennen hoor na al die luxe! Klein bedje met doorgezakt matras, kamer zo groot dat je de tas niet kunt openmaken, maja..... Dat helpt allemaal wel mee om zin te maken om weer naar huis te gaan ;).
Wat overigens wel heel leuk is: ze hebben een tuin met terras en citroenbomen. Daar kun je heerlijk zitten 's avonds!

Hier in Santiago is het ongeveer 30 graden. Gisteren toen we aankwamen scheen de zon volop, maar nu regent het en ze zeggen dat het dat de komende dagen blijft doen.... :(. De Chilenen worden daar echter heel blij van. Santiago ligt in een vallei omsloten door bergen. Hierdoor hebben ze veel last van smog die blijft hangen. Als het regent, wordt de lucht weer schoon.

Onze eerste indruk van Santiago is positief. We hebben gisteren door het centrum gelopen en al veel mooie maar ook verpauperde oude gebouwen gezien. Het is een sfeervolle stad met weinig hoogbouw. Wij voelen ons hier wel thuis.

De bekendste bezienswaardigheid van de stad is het regeringspaleis La Moneda. In dit Paleis is in 1973 president Allende vermoord en werd bijna 20 jaar lang de macht overgenomen door dictator Pinochet. Sinds 1990 zetelt er weer een democratische regering. Het paleis geldt als een symbool voor de democratie.

Ook hebben we natuurlijk een bezoekje gebracht aan het justitieel paleis, een imposant gebouw.

Het centrale punt van Santiago is de Plaza de Armas, waar de stad op 12 februari 1541 werd gesticht. De Plaza is beplant met mooie bomen en struiken, en bezit interessante standbeelden. Langs de randen zijn gezellige terrasjes en voeren zangers en straatkomedianten hun kunsten op. Aan de Plaza de Armas ligt de Catedral Metropolitana. Dit is van binnen de meest indrukwekkende kathedraal die we op deze reis hebben gezien.

Onze plannen voor de komende dagen zijn: de stad verder bezichtigen, een bezoek aan Cerro San Cristobal en natuurlijk shoppen! Al past er echt helemaal niks meer bij in onze tassen. Misschien moet ik dan ook maar meteen een nieuwe tas kopen, hmmm... vervelend... ;).

• 28 Februari 2009 - 21:42

Els En George:

Voor ons is het ook wel mooi geweest. Jullie mogen thuiskomen. De temperatuur begint hier een beetje op te lopen. Vandaag was het al weer dik boven de tien graden. Nog geen dertig zoals bij jullie, maar de lentekriebels komen eraan.

• 01 Maart 2009 - 07:35

Floor:

Hey Tom en Christel,

Super om alles meegelezen te hebben, krijg inmens veel zin in mijn eigen reis op deze manier.
    En tom: Het wordt hoog tijd dat je terugkomt, want veel pt vragen naar je, ook al hebben ze het goed bij mij hoor! ;)

Tot snel!
    Groetjes Floor

• 01 Maart 2009 - 08:52

Marcel En Astrid:

We sluiten ons helemaal aan bij de reactie van Els en George, het valt niet mee hoor om jullie zo te volgen terwijl wij hier in een winterdip zitten.
    Goede reis naar huis en neem alsjeblieft de zon mee als er nog plaats in jullie tas is.

Dikke zoen en tot gauw

• 01 Maart 2009 - 15:50

Harry En Marian:

Prachtige Kathedraal! Kon je daar wel een kaarsje opsteken?
    Nog een paar mooie dagen in Santiago, een heel goeie, voorspoedige reis en tot heel gauw!
    Liefs
    Harry en Marian

• 01 Maart 2009 - 19:24

Twan En Marieke:

we hebben jullie op de voet gevolgd. prachtverhalen! nu nog een dagje santiago. Goede terugreis en hopelijk tot gauw!

• 02 Maart 2009 - 12:44

Peter En Beppie:

Hallo Tom en Cristel wij wensen je een hele goede reis terug en welkom thuis.

• 02 Maart 2009 - 13:02

Elles:

Jaaaa! Bijna weer thuis, weet niet of jullie er zelf ook zo blij mee zijn maar ik in ieder geval wel haha. Hele goede reis en tot heel snel heel veel liefs Kus xx Elles

Tom en Christel

Na onze prachtige reis om de wereld in 100 dagen 3 jaar geleden begon het weer te kriebelen........ Wij vliegen 5 januari naar Buenos Aires (Argentinie). Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk via Patagonië in Chili aan te komen. In totaal zijn we acht weken onderweg met rugzak en lonely planet zonder vaste reisroute. We moeten uiteindelijk 2 maart in Santiago de Chili zijn om het vliegtuig terug naar Madrid-Amsterdam te halen.

Actief sinds 02 Nov. 2008